Katowice przywracają kluczowy przejazd – zmiany w komunikacji miejskiej już 30 sierpnia!

Od 30 sierpnia mieszkańcy Katowic mogą ponownie korzystać z przejazdu autobusów pod wiaduktem kolejowym w Starej Ligocie. To przywrócenie oznacza powrót do dawnych tras, choć nie wszystkie zmiany zostaną cofnięte.

Przywrócenie ruchu pod wiaduktem

Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem wymusiło reorganizację tras autobusowych. Teraz, gdy przejazd jest znów dostępny, większość tras wróci do pierwotnego stanu. Pasażerowie powinni jednak uważnie sprawdzić nowe rozkłady, ponieważ niektóre zmiany z okresu objazdów pozostaną.

Powrót do stałych tras i nowe przystanki

Większość linii autobusowych, takich jak 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N, powróci na swoje stałe trasy przez ul. Załęską. Dodatkowo, linie te będą teraz obsługiwały przystanki Brynów Wincentego Pola, co umożliwi wygodniejszy dostęp do tej części miasta.

Koniec linii zastępczej Z-48

Wraz z przywróceniem normalnego kursowania autobusów, linia zastępcza Z-48 zostanie zlikwidowana. Niektóre linie doczekają się drobnych korekt rozkładów, na przykład linie 37, 46 oraz Z-38. Linia 48 utrzyma swoją trasę, pozwalając na wygodne połączenia z Brynowem i Starą Ligotą.

Odtworzenie sieci komunikacyjnej

Zakończenie prac pod wiaduktem na ul. Załęskiej oznacza koniec uciążliwości dla pasażerów. Przywrócenie tego kluczowego elementu infrastruktury pozwala na powrót do normalności, jednocześnie utrzymując te rozwiązania, które okazały się skuteczne.

Znaczenie ul. Załęskiej

Ul. Załęska odgrywa kluczową rolę w komunikacji między główną arterią Katowic a południowymi dzielnicami miasta. Wiadukt nad tą ulicą jest częścią ważnego węzła kolejowego, który obejmuje linię nr 171 i sąsiadującą linię nr 139. Zamknięcie tego przejazdu trwało od listopada 2024 roku.

Inwestycje kolejowe w Katowicach

Na początku kwietnia 2024 roku podpisano kontrakt z konsorcjum Torpol-Intop na rozbudowę kluczowych połączeń kolejowych w Katowicach. Projekt obejmuje modernizację stacji Katowice oraz budowę nowych przystanków i wiaduktów, co ma na celu poprawę infrastruktury kolejowej w regionie.

Wsparcie z funduszy unijnych

Przebudowa połączeń kolejowych Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice stanowi centralny element większego projektu PKP PLK. Realizacja tego przedsięwzięcia jest finansowana z unijnego instrumentu Connecting Europe Facility (CEF), co podkreśla znaczenie tej inwestycji dla regionu.